Mentira! Al Teatreneu

¡Mentira! És el nom de la obra de teatre que vam anar a veure la promoció de segon, en el marc de l’assignatura de castellà.

Els aproximadament 180 alumnes que formem la promoció de segon vam agafar els ferrocarrils (va ser tot un èxit!) i vam parar a Gràcia, on vam esmorzar i ens vam dirigir al Teatreneu. Pensàvem que seria més difícil anar amb el tren, però ens vam dividir en els grups-classe i va anar molt bé.

Un cop al teatre, ens vam asseure tots a una part, ja que a la dreta i havia un altre centre.

La obra anava d’una noia, la Xènia, una apassionada lectora, que coneix al Marcelo a través d’un fòrum de lectura. Després de diversos intents frustrats per trobar-se, comença a sospitar d’ell. Finalment, després d’investigar, descobreix que el noi escriu des d’un centre de menors i no és qui diu ser. Una vegada finalitzat el drama, els quatre actors van fer un col·loqui, on el públic assistent va fer una sèrie de preguntes sobre els temes tractats o sobre l’ofici d’actor/actriu.

Aquesta obra és una adaptació de l’exitosa novel·la Mentira, de Care Santos. Des de l’assignatura de castellà es va proposar aquesta sortida per poder tractar aquests temes però, sobretot, per fomentar l’assistència al teatre i donar l’oportunitat d’anar a aquells alumnes que no hi havien anat mai.